Den ukjente er identifisert? – hage (uke 32)

Den tidligere vakre, men ukjente er antagelig identifisert. Jeg tror det må være en Malva (Kattost) – muligens Malva Sylvstris (apotekerkattost). Den likner veldig i alle fall. Det eneste problemet er at denne planten, helt sikkert, har vokst opp fra et frø i løpet av denne sesongen – den kan ikke være en toårig art slik det f.eks står beskrevet på denne siden.

3 kommentar to “Den ukjente er identifisert? – hage (uke 32)”

  1. Farmor Says:

    Tror nå fortsatt at det er en stokkrose jeg da !
    Nå har jeg lært at hvis man sår midt på sommeren så vil den blomstre neste år, men hvis man sår tidlig, så kan den blomstre samme år !
    Det er kanskje slik med kattost oså !?

  2. Farmor Says:

    Sitter ute i mørket, det blir lett noen skrivefeil ser jeg…

  3. Ingrid Says:

    Jeg kjenner igjen disse blomstene fra hagen til mor og hun har alltid kalt dem apotekerkattost. Hun sår dem inne i mars og da blomstrer de samme sommer. De kan spises og er fine som pynt i salater eller på dessert/kake.

Legg igjen en kommentar

