Klematis – hage (uke 31)

I våres plantet jeg klematis, fire stykker sammen rundt et stort, gammelt furutre vi har ved inngangspartiet. Drømmen er at de skal vokse seg store og flotte med tida og virkelig bli et vakkert skue rundt den gamle trestammen. To av de blomstrer nå. Jeg hadde planlagt at jeg kun skulle ha hvite og blå sorter. Ble derfor litt overrasket over disse rosa. Kan det være Mrs Cholmondeley som viser seg å ikke være lyseblå slik jeg trodde? Eller har jeg blitt lurt på hagesenteret – med feil på lappen på potta? Uansett, den er jo pen og blomstrer villig selv om det ikke ble helt som jeg hadde tenkt. Den andre er i alle fall en President. Jackmanii-en sturer og vil liksom ikke helt og Miss Bateman har ikke kommet med noen blomster ennå – kanskje den venter til neste år?

Én kommentar to “Klematis – hage (uke 31)”

  1. Farmor Says:

    Dette var virkelig vakkert ! Sitter ute og nyter den nydelige sommerkvelden, tok pc’en med. Gubben dro på hytta for å gjøre seg ferdig der han slapp, har det slett ikke verst med armen i gips !

Legg igjen en kommentar

