Cable-down progress

Så langt har jeg kommet. Nå skal jeg sette av maskene for ermene på en tråd og strikke bolen videre. Dermed blir det litt færre masker på omgangen igjen. Til nå har det økt jevnt og trutt siden jeg startet. Det var litt morsomt å ta strikketøyet av rundpinnen (jada, maskene er trygt plassert på en tråd selv om det ikke er mulig å se på bildet, slapp av…). Nå fikk jeg litt bedre inntrykk av hvordan det kommer til å bli. Dessuten var det lettere å avgjøre hvilken størrelse jeg skal velge å strikke når jeg fikk det flatt og kunne prøve det på. Alle størrelsene strikkes likt fra starten av, men det som skiller dem er altså når man deler for ermer og bol. Den nederste delen på bildet er midt foran på genseren, på hver erm er det tre fletter – en stor (maken til den foran) og en liten på hver side av denne. Ryggen er foreløpig kun glattstrikk, men her kommer det små fletter etter hvert mot slutten.

cable-down progress

5 kommentar to “Cable-down progress”

  1. Elisabeth Says:

    Ser det er flere enn Fuglemamma og meg som har aranprosjekter på gang. Dette blir virkelig en spennende genser! Nesten så den må på min «to do-liste» etterhvert… Har endelig kommet i siget med å strikke til meg selv, prioriterer ellers ungene :) Ha en koselig helg!

  2. Elisabeth Says:

    Der ble jammen vårnummeret fra Interweave bestilt gitt ;) Skal studere den nøye……

  3. Bea Says:

    Så utruleg praktisk å kunne prøve den på undervegs, då! :)
    Den ser kjempelekker ut!! gleder meg til å sjå det ferdige resultatet..
    Ha ei fortsatt fin helg!

  4. Cathrine Says:

    så flott hage du har!! og det ser ut til at du er en skikkelig strikkemaskin også…jeg er imponert:o)

  5. grosblog Says:

    Det var fort gjort – bare moro hvis det blir flere Cabel-Downs rundt omkring…

Legg igjen en kommentar

