Med piggsveis – hage (uke 27)

Denne artige gule blomsten er i slekt med ballblom. Jeg trodde det var ballblom da jeg kjøpte den i våres men jeg bommet visst litt. Det gjør i grunnen ingen ting. Jeg synes den var artig med «piggsveisen» i midten. Den ble mye høyere og større enn jeg hadde trodd og den skal få lov til å stå og vokse seg kraftig og fin i studebedet her. Dette er Trollius chinensis.

trollius chinensis

2 kommentar to “Med piggsveis – hage (uke 27)”

  1. Mmmarianne Says:

    Å…ballblom, ja… Nå husket jeg plutselig sommerbesøkene hos familie i Hurdal. Der var det nemlig Ballblom, og det var det fineste jeg visste! Hehe! Ha en god sommer i hagen din!

  2. Merete Says:

    Nydeleg blomst! Akkurat som ei lita gul sol der den strekker seg fram :o) Ha ein flott søndag!

Legg igjen en kommentar

