Jenter med lik Jan

jan

Her er jentene, med lik Jan. Lillesøster kan allerede bruke den jeg strikket til storesøster i fjor. Ja, litt stor og romslig er den riktignok men den sitter greit likevel. I fjor «klaget» jeg på at hun insisterte på å bruke den som kjole. Jeg hadde tenkt den som en tunika da jeg strikket den. Dermed var den litt kort og snuppete til henne allerede fra begynnelsen av.  I tillegg var den litt trang i halsåpningen. Det har jeg hørt flere klage over, som strikker de to minste størrelsene. Heldigvis hadde jeg strikket tunikaen lengre enn det sto anbefalt i oppskriften, dermed gikk det akkurat. Storesøsters kjole er ny av året – med langt flott skjørt. Strikket av Svale fra Dale. Ca to nøster grønt og fire nøster burgunder.

En liten digresjon – i bakgrunnen på bildet sees en stygg lekamur. På andre siden skjuler det seg et lunt hjørne med utepeis.  Vi har plantet klatrevillvin i håp om at den kan skjule den stygge muren. Ja, det er de grønne tustene som skimtes bak prestekragene. Jeg er spent på hvor lang tid det vil ta før muren er dekket. Da vi plantet hadde ikke løvet på villvinen kommet ennå. Det var et sørgelig syn – kun fire brune greiner på hver av de to plantene. Nå skyter de i alle fall godt og har begynt å feste seg fast med sugekopp-trådene sine. 

10 kommentar to “Jenter med lik Jan”

  1. petunia Says:

    Herlig! Søte jenter i søte kjoler!

  2. Merete Says:

    Så nydelege jentene dine er i dei flotte janane du har strikka!! ønsker deg ei flott helg :o)

  3. Elisabeth Says:

    Nydelige jener i like Jan :)

  4. Farmor's Says:

    Herlig bilde av jentene dine i like kjoler !!!

  5. Lensom Says:

    Så vakkert bilde av jentene dine … Jeg vurderer også å strikke flere Jan. Den er så utrolig flott, og ikke minst praktisk. Kjole på sommeren, og tunika på vinteren. Så den pt- kjolen din var ferdig nå også. Den ble så nydelig, helt fantastisk ! Å så søtt med » made by my mummy»… Ha en fortsatt herlig sommer *klem*

  6. Malin Says:

    De var så nydelige begge to!!!!

  7. Artinreality Says:

    Flotte jenter og nydelige kjoler! Fin fargekombinasjon også!

  8. Høstfarger - hage (uke 40) « Gros Says:

    […] Villvinen som vi plantet i våres, for å på sikt kunne dekke den stygge leca-muren, har i løpet av sesongen vokst seg til topps. I årene som kommer blir det spennende å se hvordan den klarer jobben med å bre seg utover og dekke større flater. Her er bilde fra den spede begynnelse. […]

  9. inger Says:

    kan du hjelpe meg med oppskrit på barnejakken som er strikket i et stykke
    og så mye fint og spennende du har strikket
    hilsen
    inger

  10. linnn camilla Says:

    oi te hu lille som sitter nede ligne heilt sinnsykt på dattra mi i side profil hehe, trur jeg ha funnet mi datters jente tvilling sjel eller ka det hete i side profilhehe.

Legg igjen en kommentar

