Å du skjønne vakre – hage (uke 24)

Jeg henger litt på etterskudd i forhold til hagerapporteringen min. Heldigvis husker jeg på å ta bilde underveis, men bildene går ikke av seg selv – fra kameraet og ut på nett. Så langt har ikke teknologien kommet ennå. Denne peonen blomstret altså flott i forrige uke – nå er den borte vekk. Jeg plantet peoner i år så all verden av blomstring kan ikke forventes det første året. Men det er moro at den i alle fall har krefter til å vise seg frem. 1-3 knopper på hver av de tre plantene jeg plantet.

Her er den ene – step – by – step:

peon
Stor og rund som en ball…

peon
Med den intense varmen skulle det ikke mange dagene til før den åpnet seg…


Og så – i all sin prakt. Ørlite tegninger av rosa på noen av kronbladene – fantastisk flott…

2 kommentar to “Å du skjønne vakre – hage (uke 24)”

  1. Posidriv Says:

    Nydeleg! Peonar er og blir fantastiske!!!

    Ha ein fin torsdagskveld! :)

  2. trulte Says:

    Kom tilfeldig over din blog side. Her var det virkelig mye fint å se på, spesielt de nydelige blomsterbildene og de flotte barneluene

    Takk for en hyggelig titt. Kommer nok tilbake.

Legg igjen en kommentar

