Svake mennesker…

Jeg måtte bare starte på den kjolen jeg har forelsket meg i  – til tross for at jeg ikke har kommet noe lenger med ferdigstillelsen av den rosa. Den strikkes i to nyanser beige samt hvitt bomullsgarn. Pandora fra PT er nytt for meg – jeg har aldri prøvd det før – men det må være det mykeste, bløteste bomullsgarnet jeg har vært borti. Mulig jeg får meg et nytt favorittgarn blant babybomullsvariantene før kjolen er ferdig? I tillegg benyttes Rio – litt effekt og skinn innimellom bomullen. Jeg synes kjolen er flott komponert. Ofte liker jeg ikke modeller hvor det benyttes effektgarn men her brukes det så riktig og flott etter min mening.

Kjolen er litt langsom å strikke – tynt garn og en del runder som er litt klundrete og tar litt tid å komme gjennom. Slik som bobleraden. Her er det 11 masker å strikke i hver fjerde maske på omgangen for å få laget boblene – i tillegg til at det må utføres diverse vendinger. Det var en seig omgang! Men det skjer noe hele tiden etter hvert som man kommer videre i mønsteret. Stadig noe nytt så man rekker aldri å bli lei. Skal du strikke sommerkjole i en fei – strikker du Jan. Skal du kose deg omgang for omgang kan du strikke denne. 

10 kommentar to “Svake mennesker…”

  1. selisiss Says:

    Nydelig strikketøy du har på pinnene for tiden!!! Gleder meg til å se kjolen ferdig. Fargene var også veldig fine.

  2. Elisabeth Says:

    Du frister mer med den kjolen. Jeg må strikke 10 år…. Lurer på om det blir seigt? Dere må ha en riktig god helg!

  3. Farmor Says:

    Så du klarte ikke å vente nei…..Det skjønner jeg godt, må nok avgårde å sjekke hvor liten det går an å strikke denne, det ser ut til å bli veldig fint !

  4. Merete Says:

    Så nydeleg det ser ut til å bli!! ønsker deg ei god helg :o)

  5. Torill Says:

    Å, den kjolen er bare sååå fin!! Jeg holder på med jakken i samme heftet. Snart ferdig!!!

  6. hanneb Says:

    Det ser rigtig flot ud.
    KH Hanne

  7. Helene Says:

    Heisann, kjolen blir garantert kjempefin. Den rosa også, selv om jeg ikke helt skjønner hvor perlene kommer inn i bildet… Blir spennende å se den med vaffelsøm, det er så nydelig!

    Har testa ut djevlelue-mønsteret ditt. Resultatet kan sees i bloggen.

  8. grosblog Says:

    Farmor – minste størrelse i mønsteret er 2 år.

    Elisabeth – det kan jo bli litt seigt men du pleier jo være en racer med pinnene så det er ikke sikkert det blir noe problem…

  9. Cathrine Says:

    Er det samme kjole som den rosa?? Spennende å se fortsettelsen!

  10. Fríða Says:

    fine kjoler du strikker! nu har jeg lavet en hue efter din fine opskrift. kan ses på min blog.
    kh.fra Island
    Frida

Legg igjen en kommentar

