Så langt har jeg kommet…

kjole

Den rosa kjolen er ferdig strikket. Jeg har strikket str 1 år og den ser ut til å bli nokså stor. Jeg er spent på hvordan den vil sitte når livet er ferdig – hvor mye det vil trekke seg sammen. Med sine 320 masker på de siste omgangene ble kjolen i alle fall vid! Det gjenstår likevel fortsatt litt arbeid før kjolen går over i kategorien Ferdig Objekt. I mønsteret står det at perlene skal syes på for hånd til slutt. Jeg planla å strikke dem inn etter hvert. Å tre perler på garn er ikke det morsomste jeg vet, men allikevel å foretrekke fremfor å sy på 120 små perler i etter kant. Likevel glemte jeg å strikke inn perler på den første av perleradene. Klisterhjerne? Ikke den kvelden i alle fall… Derfor må de syes på nå – de øvrige 80 er på plass. I tillegg gjenstår vaffelsømmen på livet. Her er det vanlig vrangbord 2r, 2vr som skal forvandles til det reneste kunstverk. I hver sammenføyning skal det også være perler. MAO – litt dill som tar en del tid igjen – men samtidig ikke så langt unna ferdig. Til sist skal det også tres diverse bånd i hullradene men det går jo fort, bare jeg får tak i passende bånd…

kjoleliv

4 kommentar to “Så langt har jeg kommet…”

  1. Bea Says:

    Oj, oj, litt av eit arbeid du har starta på.. :)
    Men det blir veldig flott til slutt!
    Lykke til med perlearbeidet!!

  2. Merete Says:

    Åhh..nydeleg!! Kjolen blir kjempefin :o)

  3. Cathrine Says:

    Veldig fin. Så flink du er, nå blir tulla fjong! God helg :o)

  4. Smula Says:

    Denne kjolen er utrolig nydelig. Jammen er du flink! Jeg har vært forelsket i kjolen i snart 1 år nå, men den er alt for liten til min store snuppe, og lilleprinsen tror jeg ikke kommer til å kle den, selv om jeg hadde strikket den i blå. ;-)

Legg igjen en kommentar

