Helt forelsket

Siden jeg så denne kjolen (den til høyre på bildet i beige nyanser)  i PT Design sitt hefte nr 77  har jeg vært helt forelsket. Det startet en stund før påske og er fremdeles like hot… I dag har jeg kjøpt inn garn men jeg skal strikke ferdig sommerkjolen jeg holder på med til Sofie først -selv om det klør i fingrene etter å starte på denne NÅ! 

Jeg har kommet et stykke av gårde på babykjolen, men det er tynt garn, tynne pinner og mange masker på omgangen så det går ikke så fort. I tillegg brukes det meste av den «ledige» tiden til maling og diverse annet i forbindelse med oppussingen vår. For nei, vi er fremdels ikke i mål. Ting Tar Tid. I tillegg – jeg er litt spent på hvordan det skal gå med vaffelsømmen på livet på babykjolen. Det har jeg aldri gjort før. Noen som har erfaring med det tro? Babykjolen er forresten fra Dale – hefte nr 164 og er i grunnen nydelig den også – med perler og silkebånd i lys rosa blir den veldig søt.

 sommerkjoler

6 kommentar to “Helt forelsket”

  1. Farmor's Says:

    Begge er kjempesøte ! Den rosa har jeg også vurdert, men valgt en heklet modell.
    Den beige gleder jeg meg til å se på pinnene, det blir nok flere av den, slikt er jo
    ofte litt smittsomt 1

  2. Merete Says:

    Så utruleg fine kjolar!! like søte begge to. er så fint med heimestrikka sommarkjolar på små jenter :o) Gler meg til å sjå dei ferdige!

  3. Elisabeth Says:

    Nydelige kjoler begge to, og den beige tror jeg garantert vi vil få se flere av. Den var kjempefin!

  4. Grethe Says:

    Fin blogg du har. For noen uker siden hadde jeg flettet feil, brukte samme teknikk…..leve latskapen! Jeg har sørget for at det ble ryggen på genseren, da er det nok ingen som ser det….tror jeg. Men…jeg ser du har så fine perler til maskemarkører. Har du laget dem selv, eller er de å få kjøpt? Hvordan lager du dem i tilfelle? Ha ei fin helg;o)

  5. grosblog Says:

    Grethe – din blogg er herlig den også! Hvilke maskemarkører er det du tenker på? Jeg har laget nesten alle maskemarkørene mine selv men perlene jeg har brukt er kjøpt. Jeg kan sikkert hjelpe deg med hvor de kommer fra bare jeg vet hvilke perler det er snakk om.

  6. Malin Says:

    Den ser ut til å bli nydelig!!!

Legg igjen en kommentar

