Dana Hurts lapp – GAAA 10 av 24

Slik ble den – ikke helt 100 % men jeg skal nok klare å leve med den. Litt «slapp» i venstresiden av den ene «hull-fletta» som følge av opprekkingen og strikkingen på nytt av dette feltet. Muligens blir det mer utjevnet etter vask og strekk?

Til dere som lurer angående metoden – jeg har gjort det samme noen ganger før – seneste på forrige GAAA-lapp jeg strikket. Det funker greit så lenge mønsteret går i vertikale striper over de samme maskene hele tiden. Resultatet har blitt bedre før, men da er det tradisjonelle fletter jeg har rekt opp. Du sparer i alle fall mye tid i forhold til å strikke alt på nytt. Du må bare passe på å benytte den riktige tråden rad for rad.

Også en ting til sist – denne lappen droppet jeg siste mønsterrapport på. Den ble 30 cm slik den er nå og da så jeg ingen vits i å strikke lenger slik mønsteret sier – bare for å få en kjempelapp…

dana hurt

4 kommentar to “Dana Hurts lapp – GAAA 10 av 24”

  1. Merete Says:

    ÅÅÅ, så fin!! Lappen er eit kunstverk i seg sjølv med hullmønster og fletter! Ha ein fin tirsdag :o)

  2. Elisabeth Says:

    Lappen din ble jo veldig fin til slutt. Synes du er tålmodig som strikker på disse. Men kanskje en dag, når det ikke er så mye annet som frister, så skal jeg også strikke et slikt teppe… I mellomtiden må du STÅ PÅ!

  3. Cathrine Says:

    Synes den ble fin jeg….jeg hadde ikke klart å rette opp igjen feilen uten å rekke opp alt! Imponert…. :o)

  4. håvard Says:

    hei :) du var utrolig flink til å lage mønster, er blitt litt dilla på mønster nå, har veldig lyst å lage mange mønster sånn som du gjør:D
    kanskje du kunne tatt kontakt og sakt hvordan jeg lager det?
    ar veldig lyst å lage vikingmønster :)

Legg igjen en kommentar

