Gammel kjenning for de fleste

På pinnene nå har jeg bl.a en ny Jan, en god, «gammel» kjenning for de fleste fra i fjor. Den blir helt lik som den forrige, men nå strikker jeg den større. Mathilde insisterer på at den skal brukes som kjole og ikke tunika – og den var litt kort og snuppete som det i fjor og har ikke blitt mer passe over vinteren akkurat *glise*. Dermed får «tvillingjentene» like kjoler til sommeren. Planen var egentlig å strikke en nyfødt-variant til Sofie i fjor men nå får vi se om ikke hun kan bruke den gamle og storesøster få en ny i stede. Fjorårets Jan

Det gir forresten litt vårfølelse – bare det å ha bomull på pinnene! Herlig, mykt Svale-garn. Jeg elsker garnet, sjatteringene i det og ferdige produkter laget av det selv om det er irriterende at det deler seg så lett når man strikker…

jan start

Ser du – jeg har gjort som oppskriften anbefaler – festet alle trådene før jeg kommer for langt på skjørtet. *Flink pike*! Mønsteret kan forøvrig kjøpes her om du er interessert.

Og trådstumpen med knuter på, som jeg vet at i alle fall Virtuella har vært ambassadør for, er genial. Økning hver åttende omgang på skjørtet er ikke så lett å huske på men med denne krever det minimalt med tankevirksomhet. Mer info for de som ikke kjenner prinsippet ennå: Yarn Marking Loops

yarn marking loops

7 kommentar to “Gammel kjenning for de fleste”

  1. Elisabeth Says:

    Det ser morsomt ut med Jan-strikking igjen! Det er så alt for mye jeg har lyst til å gjøre…

  2. Bea Says:

    Liker kjempegodt fargane du har valgt. Blir kjekt for jentene å ha like kjoler! :)
    Lykke til med resten..

  3. Fuglemamma Says:

    Nydelige farger! Kos deg med håndarbeidet i helga:-)

  4. Karine Says:

    Så nydelige farger! Gleder meg til å se ferdig Jan :-)
    God helg!

  5. Lensom Says:

    Så herlige farger du strikker Jan i….orntli sommerfarger :) Vet du, at det var ditt alphabet teppe, som fikk meg til å kjøpe boken, Jeg visste at jeg bare måtte strikke det… Ha ei riktig god helg!

  6. Stina Says:

    Vad fint. Kram Stina

  7. grosblog Says:

    Takk for tilbakemeldinger i forhold til Jan. Nærmer meg slutten nå. Det overrakser meg igjen – hvor kjapp den er å strikke!

    Til Lensom: Det var koselig å høre! Vi har i alle fall brukt vårt teppe masse og har blitt glad i det!

Legg igjen en kommentar

