Berusede fletter (GAAA 9 av 24)

Da har jeg fått vridd fletta jeg gjorde feil på riktig og Marian Tablers lapp med de lett berusede flettene er ferdig. Fin lapp synes jeg. Den var litt mer krevende å strikke enn mange av de andre jeg har strikket så langt. Ikke nødvendigvis strikketeknisk, men mønsteret var ikke så veldig forutsigbart rad for rad.  Derfor var jeg veldig avhengig av å ha nesa nedi mønsterdiagrammet til enhver tid. Sånn er det når flettene skal sjangle seg av gårde *fnis*. Men, det finnes et men. Lappen ble mye større enn de andre jeg har strikket så langt, til tross for at jeg har fulgt pinneanbefalingen og mønsteret til punkt og prikke. Jeg er usikker på om den kan brukes i teppet. Er det andre som har samme erfaring med denne lappen tro?

marian tabler

4 kommentar to “Berusede fletter (GAAA 9 av 24)”

  1. torill Says:

    misunner alle som lager teppe og dette lappeteppet med alle de forskjellige mønsterene er bare såå lekkert….

  2. Hjoerdis Says:

    Jeg må jo være litt optimistisk, he he. Jeg har fått mine lapper i stort sett samme størrelse, bortsett fra den føste, den ble skrekkelig liten. Det skal bli spennende å sette de sammen. Det står i mønsterheftet at lappene har ulike størrelse. Du får prøve å strekke lappen litt utover…

  3. Cathrine Says:

    Det blir UTROLIG FINT….. Du får det sikkert til på et eller annet vis, jeg har veldig lyst til å strikke meg et slikt teppe jeg også….en vakker dag:-)

  4. Virtuella Says:

    Hehehhehe, herlig navn du har laget på denne lappen! Ja, den var litt sånn påvirket og sjanglete!

Legg igjen en kommentar

