Irriterende

Jeg holder på med ny lapp til GAAA, Marian Tablers. Har akkurat oppdaget et jeg har vridd den ene fletta feil vei de siste 8 radene. Jeg må derfor rekke opp ned til den røde streken, *argh*. Kjedelig å oppdage når jeg har kommet et stykke forbi feilen, men det kunne jo vært verre. Jeg skal se om jeg klarer å få det pent ved å bare rekke opp de fire maskene som fletta går over uten å måtte rekke opp alt det andre mønsteret. Blir det bra slipper jeg jo tross alt ganske billig fra det selv om det blir litt pirkejobb… 

Oppdatering 7.mars:

Det funka bra! Jeg rekte bare opp fletta nedover til feilen – rettet opp og strikket fletta på nytt med alle «tverrtrådene» jeg fikk da jeg rekte opp – rad for rad. Genialt enkelt i steden for å rekke opp hele lappen!
Hurra!

gaaa_m_tabler

5 kommentar to “Irriterende”

  1. Cathrine Says:

    Så fine de blir…det blir spennende å se det ferdige resultataet. Hvor mange lapper har du, og hvor mange står igjen?? Lykke til videre, du er superflink:-)

  2. Hjoerdis Says:

    Oi, kjedelig når en strikker feil (eller som meg ikker forstår mønsteret)
    Lykke til med resten av lappen

  3. Fuglemamma Says:

    Bra du fikk fiksa det:-) Jeg måtte også lære meg den teknikken der da jeg strikka Rogue. Fort gjort å vri flettene feil hvis en er uoppmerksom et øyeblikk.

  4. Cathrine Says:

    Du har blitt «tagget», se bloggen min for regelverk……klem

  5. Dana Hurts lapp - GAAA 10 av 24 « Gros Says:

    […] dere som lurer angående metoden – jeg har gjort det samme noen ganger før – seneste på forrige GAAA-lapp jeg strikket. Det funker greit så lenge mønsteret går i vertikale striper over de samme maskene […]

Legg igjen en kommentar

