Som en skilpadde

Ormen lange
Krøp som en slange
Under et gjerde
Tok seg en pære
Delte den i to

Vær så god!

body-strikket
Klikk på bildet for å se stooooor versjon…

Fikk lyst til å starte med dette rimet. Det er det «hotte» her hjemme for tiden. Mathilde har lært det i barnehagen og hun har lært det bort til oss voksne så nå kan vi det god alle mann. Sofie minner nok kanskje mer om en skilpadde der hun åler og kryper rundt på gulvet med den grønne bodyen. Mørkt, grønt skall og lysere grønn som går mot gult på magen. Det går ikke så fort ennå, men hun er målrettet i blikket og gir seg ikke med det første – opp og fram skal hun.

Vi hadde en artig liten fotosession. Det er ikke så lett å fange henne på bilde lenger. Hun kryper som regel ut av fokus før jeg rekker å trykke på utløseren, eller helt opp i linsa som dere kan se.

Ja, da var altså bodyen ferdig montert. Den er strikket av Aade lõng öu fra Estland ( og ja, det minner veldig om Evilla) og har fått knapper av tre forran og i skrittet. Jeg har tatt utgangspunkt i en nøstebarnoppskrift, men siden garnet jeg brukte var så tynt (8/2 dvs. 400 m pr. 100 g) måtte jeg øke maskeantallet noe for å få stor nok åpning til lårene. Jeg ble veldig godt fornøyd med resultatet og er glad for at jeg strikket body og ikke trøye – mye mer praktisk og behagelig å ha på. Det eneste jeg angrer på er at jeg ikke har strikket slike før *he, he*.

15 kommentar to “Som en skilpadde”

  1. Cathrine Says:

    For noen fantstisk herlige bilder…av en herlig pike, og for en flott blogg!! Kan jeg linke deg?

  2. Karine Says:

    Så herlige bilder! Hun er så nydelig, og bodyen ble kjempefin!
    Tusen takk for at du la ut oppskriften på djevellua, det er en genial oppskrift! Og ingen tvil om at den har slått an rundt i strikkeverden! :-)

  3. Mmmarianne Says:

    Det er bare en ting å si: *SMELT*

  4. grosblog Says:

    Cathrine – ja det er bare koselig om du vil linke!

    Alle andre som føler for det er også velkomne til å gjøre det samme!

    :o) Gro

  5. Fuglemamma Says:

    Nyydelige bilder:-) Hjemmestrikka bodyer er geniale ja! Bare så synd at en ikke rekker å strikke nok etterhvert som babyene vokser, i alle fall rakk ikke jeg det sist. Kanskje denne gang…?

  6. Virtuella Says:

    Se der var det ny blogg, gratulerer! Jeg har ikke fått oppdatert RSS feed ennå, det kan jeg ikke gjøre fra jobb *fnise*
    Og det pikebarnet ditt er bare sååååå nydelig!
    D A A A N E R så vakker hun er!
    :-)
    Den nuværende Roguen blir til meg. Stor kosegenser til å ha ute, på sjøen osv. jeg har laget den en del lengre, altså den slutter ikke midt på rompa, den går godt nedforbi. Og det nydelige blåe Magpiegarnet er satt av til Ragna ja, jeg har jo begynt, og funnet ut hvor kjekk den var å strikke. Selv om jeg måtte rekke opp alt da. Så det blir kanskje det neste prosjektet.
    Mulig det er litt ambisiøst med 3 voksne gensere på to måneder? Trenger å strikke noen sokker nå!
    Ha en fortsatt fin dag!

  7. Den gode feen Says:

    Åh, helledussen så skjønn ho er. Fantastisk god og herleg jente, og nyyyyydeleg body du har laga! Supre bilde av jenta i farten :)

  8. Cathrine Says:

    Hvordan klarer du å få tid til å lage så mye fint med to små frøkner i hus? Har tittet p tidligere poster i bloggen din,….så mye fint du lager!!

  9. Elisabeth Says:

    NYYYYYYYYDELIG body! Et flott garn også. Og Sofie er skikkelig nydelig hun også :)

  10. Galadriel Says:

    Tusen takk for titten! Både body og jente er nydelige. Jeg har jente, mangler hjemmestrikket body *fnis* Mon tro om det står for tur snart!

  11. Elisabeth Says:

    Glemte forresten å si at også jeg har lagret og brukt den flotte oppskriften på djevellue som du var så snill å dele med oss. Har strikket en blåstripet, ligger et par – tre innlegg ned i bloggen min. TUSEN TAKK for flott oppskrift. Har adoptert Malins navn, Englelue, det er jo meget treffende…..

  12. laura Says:

    Å guri, hvor nydelig. Jeg kjenner at jeg blir babysjuk.

  13. Polyanna Says:

    For en utrolig skjønn unge! Og for en herlig body!!

  14. Guro Says:

    Fanastisk skjønne bilder!! Den så skikkelig fin ut den bodyen. God helg :O)

  15. GryHege Says:

    Den bodyen så utrolig flott ut.
    Og for en fantastisk farge det var på den !

Legg igjen en kommentar

