Lily of the Valley Shawl

Lily of the ValleyI går kom vårnummeret til Interweave knits i posten. Alltid spennende! Det jeg merket meg denne gangen var den nye boka Lace Style. Der er det mønster på et sjal som er nesten identisk med et av de jeg kjøpte i Estland. Mønsteret heter Lily of the Valley og det passer jo i grunnen veldig godt – det kan jo minne om lillekonvall, jeg ser det jo nå *he,he*. Uansett – det var litt moro å se sjalet igjen der og boka ser i grunnen litt spennende ut! Og jeg fikk bekreftet at mine antagelser om at dette er et mønster typisk for Estland stemmer (se estlandsinnlegget). Dessuten tipset Elisabeth meg om at det samme mønsteret er i brukt i en del av Swallowtail Shawl – også det fra Interweave Knits. Dette sjalet står på to-do lista mi.

Sitat fra Interweave Knits: Lily of the Valley – Some of the most beautiful lace patterns come from Eastern Europe. The lily of the valley pattern Nancy Bush used in this shawl is a traditional but enduringly popular motif that originated in Estonia.

Cable-down raglanDet andre jeg merket meg var The Cable-down raglan fra Stefanie Japel. Den er annerledes og spesiell men den ser ut til å ha en fin fasong. Fordelen med genseren er at den strikkes i ett stykke fra toppen og nedover og dermed er det så og si ingen søm og montering. Hmm, må tenke litt på dette – om jeg skal prøve meg på denne eller ikke. Flere bilder og detaljer her – skroll litt nedover siden for å se.

6 kommentar to “Lily of the Valley Shawl”

  1. Malin Says:

    Cabledown så aldeles nyyydelig ut. Det med å ha flettene i midjen passet så godt! Artig at du har fått deg ny blogg, jeg følger med! Ha ei god helg!!

  2. Annette Says:

    Innom og hilser deg god helg :)

  3. Bim H-D Says:

    Ja, inte nog med att den sjalen där – estländska – är underbar. Den där tröjan, från topp tll tå :). Ja, den var ju helt häftig alltså. De flesta med flätor och sådant brukar ju vara vida och stora, men. Ja, denna ser ju lite mer kroppsformad ut om man säger så, läcker…
    Hrm, kanske tur man inte har tidningen, hihihi… så man bli än mer retad att göra den :0)
    Kramis och hoppas du har en härlig helg!

  4. LivM Says:

    Ja denne så jeg også på, og den er nydelig. Spennende å se om du strikker den!!

  5. marianne lundholm Says:

    hej, har du börjat med den tröjan ännu? jag är så sugen att sticka den, men vet inte vad för garn man ska sticka i

  6. Cable down raglan « Gros Says:

    […] hemmligheter så her er altså en liten smugkikk på prosjektet. Cable Down fra Interweave Knits. Mer info om genseren  her. Jeg har vært i tvil i forhold til hvilket garn jeg skulle velge. Valget falt på Svale – det ser […]

Legg igjen en kommentar

