Flere godsaker fra Estland

Oi! Da jeg gikk gjennom bildene mine nå fant jeg jo ut at det er mange bilder med estiske «skatter» jeg ikke har vist dere. Det går jo ikke an. Alle de estiske produktene vi kjøpte er håndlagde. Dette blir et «kapittel» om de tovede produktene. Så kommer det et om hullstrikk en av de nærmeste dagene…

De tovede tøflene fallt jeg veldig for. De har skinnsåle og er laget av tovet ull (ikke strikket).

Størrelse = Mathilde.
Farge = Mathilde.
Liker jeg dem? Ja
Kjøpe? Ja

Damen som laget slike tøfler hadde tovede ullsåler også – til den nette sum av 15 kr pr. par! Det resulterte i at vi kjøpte et par til alle vi feiret julaften sammen med (som «ekstragave») siden utvalget på størrelser var bra. Totalt 9 par. Selvfølgelig sikret Nicholas og jeg oss et par hver også. Herlige, tykke og gode i vinterskoene. Det er jo i grunnen veldig enkelt å lage slike selv også. Men, når man kommer over steder hvor man får kjøpt dem så billig er valget enkelt.

Stikkord: ,

Legg igjen en kommentar