GAAA

Jeg har tatt frem igjen The Great American Afghan! Har lenge tenkt at det snart var på tide å fortsette. Det begynner jo å bli en stund siden sist og skal man ende oppmed et teppe til slutt må man jo strikke litt på det innimellom ;). Jeg har strikket en lapp ferdig nå, Carol Adams lapp. Det tror jeg må være den enkleste lappen av de alle og derfor en grei «start». Den er ikke blandt de aller fineste heller, men helt grei. Det som er litt artig med denne lappen er at den er nesten helt lik på retta og vranga. 


forsiden

baksiden

Og siden motivasjonen og inspirasjonen til å jobbe med disse lappene er her nå har jeg startet på en ny, Judy Sumner sin lapp. Den er nokså grei å strikke den også bare man holder rede på hvor man er i de ulike diagrammene til enhver tid. Gule lapper som flyttes oppover etter hvert er smart. Det overrasker meg litt at den står listet som en av de fem mest utfordrende lappene. Jeg er ca halvveis på den – og ja, det er første gang jeg har strikket en edderkopp! Og snart starter jeg på den første bien tror jeg. Det er nemlig «fritt valg» for hvor man skal plassere biene som skal være med på lappen.

Jeg strikker forøvrig med Free Style fra Dale. Det går ca 1 1/2 nøste per lapp i gjennomsnitt. Pinnetykkelse som brukes på de ulike lappene varierer i og med at det er ulikt hvordan de ulike mønsterne «oppfører» seg når de blir strikket. Jeg bruker det som er oppgitt i mønsteret og det ser ut til å passe iom at målene jeg får på de ferdige lappene tilsvarer det som er oppgitt i mønsteret, ca 30×30 cm.

Legg igjen en kommentar

