Dilla!

Jeg har fått dilla på disse luene! Jeg startet i sommer med å lage den første, i bomull med lyse- og mørkerosa striper. Den ble alt for stor for lille Sofie selv om jeg strikket minste størrelse. Defor har den bare ligget i skapet inntil jeg prøvde den på igjen i desember. Da satt den som et skudd! Så god fasong. Dermed har jeg strikket flere luer med samme mønster men med ull i stede – er jo litt kjekt å ha noe i ull nå som vi «later» som vi har vinter…

De to flerfargede luene er strikket av henholdsvis Opal og Regia. Den midterste er bomullsluen fra i sommer strikket av Mandarin Petit. Til nå har det blitt fire slike luer og det får holde for en stund nå tenker jeg. Den ene ble gitt bort til en liten gutt på Sofies alder, marine og lyseblå striper med marineblått smetteskjerf til (strikket av babyull).  Mammaen falt veldig for lua og det var jo koselig. Dessuten er det mange ukjente damer som kommenterer lua forresten. De husker da deres barn var små – da hadde de også slik lue bla bla bla – også er praten i gang. Det er ikke mer som skal til hvis man har barn eller hund…

3 kommentar to “Dilla!”

  1. frida Says:

    enda en djevel lue, men dene var litt annerledes , kjmpesøt, så er det bare å vente på at noen skal lage meg et barnebarn til, eller noen andre får en baby..takk for morsom ide.

  2. Anne-Beate Says:

    Takk for fine fine sider. Strkker nå djevellue og trenger litt hjelp. Jeg er ferdig med alle felle og øke. Skal nå bare felle. Hvor mange masker er det mellom hver felling. Skal strikke alle str. Takk for hjelpen

  3. free webcasting Says:

    This article provides clear idea in favor of the new visitors of blogging, that actually how to do blogging.

Legg igjen en kommentar

