Nå har jeg tre

Jeg skulle bare lage en makker til en ene sokken jeg hadde strikket slik at det ble et par og de kunne brukes. Jeg liker at stripene på de to sokkene stemmer over ens. Derfor dro jeg ut en del garn for å starte «på samme sted». Det stemmer fint helt til jeg kommer til den andre rosa stripa på skaftet (jeg snakker nå om sokken lengst til høyre). Da skjer det noe merkelig… Plutselig kommer litt rødt – deretter lyserosa. Slik skulle det jo ikke være! Men siden jeg var så godt i gang strikket jeg likvel videre i stede for å rekke opp. Tenkte at jeg heller fikk lage to par sokker da, det kommer jo godt med.  Nå har den første sokken fått seg en lik makker men nå er det altså den som egentlig skulle være makker til den første som i stede mangler en makker. Men, jeg har ikke møtt på noen flere partier med denne røde stripa under strikkingen så jeg lurer jo litt på hvor lenge det er til det dukker opp i gjen. Eller kanskje det bare var et engangstilfelle og jeg blir nødt til å innfinne meg med at dette ene paret får usymmetriske striper?

Legg igjen en kommentar

