Godt nytt år!

De beste ønsker for det nye året til dere alle!

Det ble travelt frem mot jul men jeg «rakk» det akkurat. De siste julepresangene ble ferdigstilt tidlig julaften morgen ;). Jeg listet meg opp før de andre våknet og sydde ferdig jakken i ullfleece til Mathilde. Etter frokost fikk jeg strikket de siste omgangene på en lue til pappaen min. Dermed ble hverken juleduken og juletreunderlaget som jeg holder på å sy til meg selv ferdig tuil jul i år. Men hva gjør vel det? Det kommer vel en ny jul neste år og kanskje, kanskje klarer jeg å ferdigstille innen den tid…?

Jeg vil starte det nye året med å vise bilder av fjorårets prosjekter som jeg kun har vist delbilder av, lovet ferdigbilder av men ikke gjort det før nå!

Her er bunadlua til mannen – ferdig montert. Her er det garantert en som kommer til å bli varm i topplokket en gang i mellom… Mange bruker skjoldlua til Østerdalsbunaden, men fra Rørosdistriktet hvor hans familie er fra var det fra gammelt av denne lua som var mest brukt.


Den svarte toppen er stor og skal henge ned på den ene siden

Rød kant i løkkestrikk

Foret med lue i naturhvitt lanolingarn

Mer om bunadlua
Bilde av Østerdalsbunaden
Mer info om bunaden

Også er det et av babyprosjektene jeg holdt på med i høst. Hvite lus, melis, blonder og marine… Et morsomt og annerledes sett til jente. Det var veldig stort da det ble ferdig, men nå passer det fint og kan fortsatt brukes en stund fremover. Skoene er jo bare så søte. De har vi brukt stadig vekk til ulike kjoleantrekk og det er sjelden noen lar være å kommentere dem…

Også er det settet av Evilla i rillestrikk. Jeg har rost det opp i skyene i tidligere innlegg så det skal jeg la være å gjøre denne gangen, men her er det i alle fall!

Til sist må jeg jo vise bilde av årets (fjorårets?) pepperkakehus. To mummitrollhus med masse godsaker. Det ene ble knust på nyttårsaften. Det siste gikk dukken i går da tante (altså min søster), som fortiden studerer i Trondheim, var på besøk. Som vanlig er det pynten som er mest stas.

Legg igjen en kommentar

