Kjole – hva nå?

Jeg er ferdig med en kjole i brunt og offwhite, strikket av dobbel Mandarin Petit. Det går nokså fort unna når inspirasjonen er på topp! Jeg tok utgangspunkt i Anouk-mønsteret fra Knitty som har samme strikkefasthet, men gjorde en del endringer underveis. Det viste seg at Anouk ikke er en kjole, slik jeg hadde inbilt meg. Den er helt åpen i hver side og for- og bakstykket holdes sammen med små strikkede «hemper». Jeg valgte å lage en mer tradisjonell fasong på rundpinne. Det var en grei måte å komme unna alle omgangene med vrangmasker (he, he) og det var jo i grunnen «vanlig» kjole jeg hadde i tankene da jeg startet.  Nå er jeg er usikker. Jeg lurer på om jeg skal brodere flere blomster på forstykket, f.eks en mindre en på hver side av den store – eller om det er like pent med bare denne ene. Hva synes du?

Legg igjen en kommentar

