Det er liv i meg

Vi dro på ferie til Nord-Norge, Dønna ei øy på Helgelandskysten, like etter at jeg skrev forrige innlegg. Svigermor er oppvokst der og har både barndomshjemmet sitt samt ei hytte der. Så til Kristine som lurte på hva slags forhold jeg hadde til Sanna – Vi pleier å feriere på Dønna og derifra ser vi Træna/Sanna langt ute i «havgapet». I fjor sommer tok vi inn på ei rorbu på Husøy og var på oppdagelsesferd i øyriket der ute. Det var utrolig flott. Vi er så betatt av havet, naturen og lyset på Helgeland og vil tilbake dit igjen og igjen. Det var «eksotisk» å komme ut til norges eldste fiskevær – langt ute i havgapet. Tenk at det har bodd mennesker der i «alle» tider og at det fortsatt eksisterer et lite samfunn der ute!

Det var deilig å komme litt bort og ha tid sammen alle sammen. Det ble jo ikke så mye ferie på oss i sommer pga. ventetid og fødsel og alt som hører med rundt det å få et barn.

Da vi kom hjem igjen var det i grunnen bare å hive seg over forberedelsene til barnedåpen. Vi hadde dåp nå på søndag, 01.10.06. Selskapet holdt vi her hjemme og det var vi som ordnet med maten selv, med litt hjelp fra mamma og svigermor. Alt gikk veldig greit selv om det ble langt på natt før vi la oss dagen før den store dagen. Det ble i alle fall rikelig med mat og vi har hatt gjester på «restemat» både mandag og tirsdag. Litt koselig det også – for vi hadde jo ikke anledning til å be «alle» i selve dåpen, kun den nærmeste familien. 

Jeg ser at blidene mine har «forsvunnet» mens jeg var borte. Skal forsøke å få orden på dette igjen om ikke så lenge så kommer jeg tilbake med mer beretning fra ferieturen og dåpen da. Det er litt mer spennende å lese når man kan se noen bilder også…

Legg igjen en kommentar

