Litt babystrikk

Jeg er i sving med litt babytøy. Her er en liten smakebit så langt. Ikke akkurat så veldig jentete foreløpig, men jeg tror den kommer til å bli veldig søt når den blir ferdig. Lusene strikkes på egne rader hvor kun hver tredje maske strikkes. Det strikkes en omgang med rette og deretter en omgang med vrange lus før man fortsetter med bunnfargen. Dermed blir det en slags stjerneform på lusene og de stikker litt ut fra «bunnen». Men arbeidet vokser ikke så fort når man strikker på denne måten. Heldigvis trenger ikke babyer så store plagg…

Jeg har også strikket to ulike lue-varianter i bomull (Mandarin Petit). Den stripete er alt for stor til Sofie selv om jeg stikket minste størrelse, men den vil nok passe etter hvert. Den hvite passer bedre, men må foreløpig brettes opp så vi har en del å gå på her også. Mulig jeg prøver meg på å forminske det stripete luemønsteret for å se om jeg ikke klarer å lage noe som kan brukes nå hvis jeg ikke kommer over eller noen har noe bedre luemønster å anbefale for nyfødte.

Én kommentar to “Litt babystrikk”

  1. Katharina Says:

    Finnes disse oppskriftene tilgjengelig noe sted?

Legg igjen en kommentar

