The Alphabet Blanket

Det har faktisk vært ferdig en liten stund alt. Ble ferdig med det på fredag, men det har vært lite blogging og dermed ingen info om det ennå.

Litt fakta:

  • Strikket med wool/cotton fra Debbie Bliss (50% ull / 50%bomull) – helt herlig garn
  • Garnforbruk: 11,5 nøster – (glad jeg kjøpte et ekstra nøste i forhold til hva det sto i oppskriften hvis ikke hadde jeg fått for lite…). Det gikk faktisk nesten med ett nøste til hver av de fire sidekantene rundt. Det overrasket meg litt.
  • Teppet ble ca 105 x 105 cm – i følge oppskriften skulle det bli ca 90 x 90. Det var omtrent det etter strikking, men etter blokkingen vokste det naturlig nok litt. 
  • Det er et par feil i originalmønsteret – skal du strikke teppet – sjekk ut denne siden slik at du unngår problemer: http://www.debbieblissonline.com/revision.htm

2 kommentar to “The Alphabet Blanket”

  1. Bente Says:

    Hei, dette var et helt utrolig søtt teppe! :-) Jeg lurer på hvor man kan finne (norsk) oppskrift på dette teppet i Oslo – evt. om man kan bestille det på nett. Eller må man kjøpe hele boken?

  2. grosblog Says:

    Jeg kjøpte garn og mønster i en pakke fra strikkinnom.com. Da fikk jeg med en norsk oversettelse. Det er riktignok noen år siden jeg kjøpte det men det går jo an å sende en forespørsel dit selv om jeg tror de har sluttet med Debbie Bliss nå.

Legg igjen en kommentar

