Hele alfabetet

Da kan jeg skryte av at jeg har strikket hele alfabetet (med unntak av de norske særtegnene æ,ø og å). Det er ikke værst. Nå er det bare kantene igjen. Først en hullmønstret sikksakk-kant på 12 omganger rundt det hele og til slutt en trekantrad utenfor der igjen. Jeg er glad det «kun» er et babyteppe og dermed overkommelige lengder å lage kant på.

Jeg er ferdig med den første kanten. Har aldri strikket sånn trekant-tagge-kant før- Strikker en og en trekant bortover. Hver trekant går i og for seg fort å lage, men det skal være så mange av dem at det tar en del tid likevel. Hver trekant strikkes over 8 masker og 15 omganger. Ikke så lett å få så god flyt i strikkingen av disse. De blir mer snuing/vending av strikketøyet enn strikking har jeg følelsen av.

Én kommentar to “Hele alfabetet”

  1. fredrik Says:

    Hei,
    Jeg ser på nettet etter et sted jeg kan finne mønstre til old english/gotiske bokstaver. Har du noen tips om hvor jeg kan finne dette?

Legg igjen en kommentar

