Mens vi venter

Ja, nå er det kanskje ikke så lenge til den lille babyen kommer. Vi er spente, men foreløpig ser det ut til at den trives godt i mammas mage. I mens tenkte jeg å vise fram lille Thea som jeg har sydd og gitt bort i presang til ei lita babyjente som heter Agathe. Hun ble jo skjønn, gjorde hun ikke?

Ellers holder jeg på med alfabetteppet til Debbie Bliss. Det skal babyen vår få. Jeg kjøpte mønster og garn da Mathilde var rundt ett år. Da synes jeg hun var for stor til å få et slikt teppe. Dermed har det bare ligget og ventet på at «nestemann» skulle komme. Jeg strikker med originalgarnet wool/cotton (50% av hver). Det er et utrolig deilig garn. Eneste lille minuset er at det har litt tendens til å dele seg mens man strikker. Men det skjer ikke så ofte at det er plagsomt… Legger inn et statusbilde i og med at det ikke vokser så veldig fort. Er nå halvferdig med den midre delen som i alt skal bestå av 6 rader med bokstaver. Til slutt skal det strikkes en kant rundt det hele. Blir spennende å se om det er teppet eller babyen som blir «ferdig» først… 

Legg igjen en kommentar

