Skjerf

Søsteren min ble helt forelsket da hun så skjerfet jeg strikket til mamma i Mohair Lux. Hun ønsket seg riktignok grønt i stede for rødt og det var jo en enkel sak å ordne da garnet også finnes i denne fargen. Så, nå har hun fått sitt eget!

Skjerfet strikkes slik:

Legg opp 26 masker eller ønsket antall (må være partall) på pinne # 9

1 løs av * 2 vr sammen, 1 kast * 1 vr

Gjenta mellom * til det kun står en maske igjen på pinnen
Strikk til ønsket lengde eller så langt nøstet rekker. Fell av.

Ett nøste holder til et langt skjerf!

Fargespillet i garnet kommer ikke så godt fram på bildet, men mønsteret synes i alle fall godt

Se tidligere skjerf jeg har strikket av denne typen

7 kommentar to “Skjerf”

  1. Lilje Says:

    Så fint eit skjerf da!! Eg «rappa» oppskrifta, må prøve meg på dette! Takk for oppskrifta! :-)

  2. Fidus Says:

    Jeg er litt treg her, men må bare spørre- blir det noe forskjell på om man strikker rett i stedenfor vrang?

  3. Fidus Says:

    Altså, jeg skal strikke dette sjalet, er helt forelsket, veldig MEG, dette her!!! Tusen takk for at du deler!! Jeg må spørre på Hobbyboden og Hobbyforum også, jeg skal begynne på skjerfet veldig snart!!

  4. Niko Says:

    Skjerfet er helt topp.

  5. Ajende Says:

    Å, sånne skjerf er så fine og lette. Og anvendelige. Du er kjempeflink.

  6. malla Says:

    Denne fekk eg lyst å prøve. Takk for oppskrifta.

  7. Blåbærtua Says:

    Nydelige skjerf. Har gått til innkjøp av både garn og tykke pinner. Gleder meg til å ta fatt på skjerfet. Du er jammen flink til å strikke. Har kostet meg med bilder i bloggen din. Takk for titten !

Legg igjen en kommentar

