Nytt år nye muligheter

Jeg ønsker alle et riktig godt nytt år! Nytt år med nye muligheter til å skape mye nytt samt utforske og eksperimentere med nye teknikker og dermed utvide horisonten ytterligere.

Julefreden har for lengst senket seg over bloggen min. Beklager at det har vært dårlig med oppdateringer her den siste tiden. Jeg har ikke vært helt i form og da er den noe av det som blir nedprioritert, dessverre. Men tusen takk for hyggelige hilsner og kommentarer. Det varmer!

Jeg har også gjort mindre håndarbeidsfronten enn vanlig. Men jeg er i alle fall ferdig med noen av de større prosjektene jeg har holdt på med selv om rapport og bilde har uteblitt fra bloggen enn så lenge.

Eris har vært ferdig en god stund. Den ble bra. Først litt kort i livet siden splitten i siden er nokså høy, men etter å ha vasket den og blokket/lagt den litt i stekk ble den helt perfekt! Det var bra og den har blitt brukt en hel del. Herlig garn – Angora Tweed fra Garnstudio.

Også er bunadstrømpene ferdig! Det har vært mye jobb. Tynt garn og tynne pinner, men jeg har fordelt arbeidet over så lang periode at det har gått bra. Jeg trodde at jeg skulle bli mer lei og at det skulle blitt en større tålmodighetsprøve enn det det ble. Nå er i alle fall både strømpene og resten av bunaden ferdig og samboeren min er godt fornøyd. Jeg har også sagt ja til å strikke lua som hører til, men kommer ikke til å starte med det aller første. Regner med det holder bare den er ferdig 17.mai og det er jo lenge til ennå…
Link til bilder av Østerdalsbunaden

Mer utfyllende rapport med bilder av de ferdige prosjektene osv kommer!

Legg igjen en kommentar

