Småprosjekter

Ikke så spennende kanskje, men dette er greie småprosjekter som ikke krever stort av konsentrasjon og tid. Jeg trenger litt sånt innimellom. Dessuten er slike hjemmelagde kluter gode.

Til mønsteret til den største og underste kluten har jeg tatt utgangspunkt i noen gamle hjemmelagde kluter jeg har funnet i huset til farmor. De var så enkle og søte synes jeg – også er det moro å «føre kluten videre». I midten er det små ruter – (2r – 2vr) * to omganger og motsatt de to neste osv. Rundt er det vanlig rillestrikk. Ytterst er det heklet en picot-kant. Den øverste kluten er strikket etter inspirasjon jeg fikk av et besøk på Hildes blogg.

Hvite kluter

Legg igjen en kommentar

