Sammenmasking av Eris

Det går fremover selv om det ikke går så fort… Nå er jeg ferdig med bolen og har startet på det ene ermet. Jeg har aldri gjort sånn sammenmasking før, men jeg fant en grei forklaring som jeg hadde foran meg og da gikk det greit. Hadde et par vrange masker også men da er det «bare å gjøre omvendt». Det er jo nesten magi – at du kan sy to deler sammen slik at sømmen så og si blir usynlig.

Sammenmasking – step by step

Jeg var jo litt i tvil om jeg ville klare å lage en pen skjøt mellom de to delene slik det kreves dersom lager symmetrisk kant nede, men jeg valgte likevel å prøve. Og resultatet ble bra det. Det er to steder som må maskes sammen når man lager symmetrisk avslutning, foran til høyre og bak til venstre. På det ene bildet er sammenmaskingspunktet foran markert med en rød ring.

Antall nøster brukt så langt: ca 5 1/2

Eris sammenmasking Eris bol forran Eris bol bak

Legg igjen en kommentar

