Asymmetrisk hem

Nå har jeg kommet til «hemmen» altså nederste kanten på bolen til Eris. Fikk en aha-opplevelse i går. Jeg satt og leste mønsteret fram og tilbake for å forstå hvordan den skulle strikkes. Fikk det liksom ikke til å stemme. Så jeg avventet med å begynne strikkingen. Det viser seg at den er asymmetrisk! Splitten skal kun være på høyre side. Jeg tenkte jo automatisk at den skulle være lik på begge sider selv om bildet i mønsteret kun viser den siden med splitt.

Jeg søkte litt på nettet for å finne ut litt mer og for å se på andre Eriser og hvordan de er strikket. Noen er som meg og har ikke fått med seg denne detaljen før de kommer dit i mønsteret. Det finnes en beskrivelse for hvordan man lager en symmetrisk kant dersom man ønsker det på siden Mods for Eris. Det står at det kreves at man gjør en god og pen spleisejobb mellom de to «båndene» på for og baksiden for de kommer på godt synlige steder. Jeg tror likevel jeg skal prøve på det først. Har absolutt mest lyst på en symmetrisk kant. Blir det ikke pent får jeg heller rekke opp og gjøre det på den anbefalte måten.

Jepp, dett var dett og jeg er klar til å starte på «hemmen» ;)

Én kommentar to “Asymmetrisk hem”

  1. Gotta love yahoo, very cool stuff. Thanks alot. Says:

    Vincent G…

    Heya, just moseyed by….

Legg igjen en kommentar

