Eris – så langt har jeg kommet

Jeg har kommet i gang med Eris. Morsom måte å strikke genser på. Starter med halsåpningen og jobber seg videre nedover fra denne. Dette er normalt noe som ofte blir liggende en stund før blir gjort her hos meg så greit å få det unna med det samme. Nå er halsåpningen ferdig og jeg skal plukke opp masker rundt ytterkanten for å strikke skuldrene.

Jeg er veldig fornøyd med garnet (Angora tweed), selv om det kanskje ikke er helt ideelt til flettestrikk. Det passer veldig fint i forhold til strikkefastheten, men jeg tror kanskje flettene kommer til å forsvinne litt for det blir litt «pusete» pga angoraen. Selve nøstene ser ikke så pusete ut, men det «puser seg» en del når man strikker. Jeg kommer likevel til å fortsette med dette garnet for det er bare herlig!

Eris - halsåpning

Legg igjen en kommentar

