Bunadstrømpene – litt status

Bunadstrømpene begynner å ta form. Nå har jeg kommet ned til smalleggen på begge to og det er vesentlig færre masker enn jeg startet med. Dermed er det ikke så fryktelig lenge til jeg kan starte på hælen og da er jeg jo nesten ferdig, eller? På venstre og høyre side av leggene er det et slags stjernemønster. Er ferdig ned dette nå. Dermed er det kun mønsterstripa midt bak (se tidligere bilde) som følger med. Resten er glattstrikk.

Som jeg skrev tidligere har jeg fått tak i tynne bambuspinner (#2). Har brukt disse en del nå. Men jeg klarer ikke å bestemme meg for om jeg liker bambuspinnene bedre enn metallpinnene eller ikke. Tidligere har jeg aldri vært i tvil. Jeg liker bambus best, men da har de vært litt tykkere (#2,5 eller mer). #2-pinnene i bambus er så myke og bøyelige i forhold til metallpinnene, men det er vel mest uvant. Tror de er nokså seige og tåler en del selv om man lurer litt på hvor lenge de vil holde når de bøyer seg når man f.eks skal strikke to masker sammen…

«Sidemønsteret» på strømpene:

bunadstrømper sidemønater

Legg igjen en kommentar

