Svigermor lukter som lilje

Jeg har en «Svigermors tunge»/bajonettplante som en gang startet som en liten avlegger fra en annen plante jeg har. Den ser ut til å trives godt og har blitt riktig stor og flott. Nå blomstrer den med tre blomsterstengler på en gang. Blomstene er ikke så veldig pene, men de lukter veldig godt. Men, det blir nesten litt for intenst nå med så mange blomster på en gang. Det er en veldig takknemmelig plante. Den tåler det meste tror jeg. Kan tørke godt ut mellom hver gang den får vann. Hos meg står den i et sørvendt vindu hvor det stort sett er denne, noen sukkulenter og kaktuser som overlever en hel sommer på denne plassen. Moro med slike «egenproduserte» planter som virkelig slår rot og trives.

3 kommentar to “Svigermor lukter som lilje”

  1. Svigermor svikter ikke « Gros Says:

    […] Tidligere innlegg om Svigermors tunge […]

  2. Laila Berit Says:

    Heisann. Jeg har også fått blomst på min «svigermor». En blomsterbutikk hadde aldri hørt om at den blomstrer. Spennende for min plante står i sørvinduet og har en blomst.

  3. Kristine Says:

    hei.

    Jeg hadde en «svigermors tunge» helt til for litt siden, da valpen min ,Odin fant ut at denne som spiselig og god ut. Han hadde spist omentrent hele planten og var kjempe fornøyd han. Men jeg finner ikke ut om svigermor er giftig eller ikke. Verken på internett eller i bøker. Lurer på om kanskje du kan gi meg et svar?

    takk. mvh Kristine

Legg igjen en kommentar

