RSS

Det skjer ikke så mye på hobbyfronten for tida, men jeg kan jo skrive litt her likevel…

Det å følge med på de mange flotte hobbybloggene som finnes kan være tidkrevende. Heldigvis gjør RSS (Rich Site Summary/Really Simple Syndication) denne jobben enklere. Lenker, tekst og bilder gjøres da tilgjengelig på et standardisert XML-format.

Jeg har nå fått registrert lenker til RSS-feeden til de fleste hobbybloggene jeg pleier å lese i en RSS-leser. Da får jeg automatisk beskjed når nye innlegg blir postet. Dermed behøver jeg ikke klikke meg gjennom alle bloggene, men kun konsentrere meg om de som er oppdatert siden sist. Lettvint og greit – passer meg utmerket!

Jeg har foreløpig kun testet gratisleseren SharpReader. Den er enkel i bruk og den ser ut til å fungere greit.

Lenken til min bloggs RSS-feed finnes ved å klikke på XML-ikonet i venstremargen eller her:

rss-feed

Legg igjen en kommentar

