Elpseth…

Jeg har starter på Elspeth. I grunnen er ikke mønsteret så innviklet, men jeg har hatt problemer med å repetere mønsterradene over hverandre på riktig sted likevel. Jeg har strikket og rekt opp litt og strikket litt til. Jeg startet på bakstykket. Jeg bestemte meg så for å starte på venstre forstykke i stedet (kortere rader) og trodd at det ble riktig etter å ha lest en fin beskrivelse på Xtreme-Knitting Blog under overskriften «Life-Saving Tips for Knitting Elspeth!». Men jeg ser nå at jeg har slurvet litt da jeg leste. De delene der mønsteret går til venstre har jeg plassert 3 masker for langt til høyre i forhold til resten av mønsteret. Jeg trodde nemlig den venstrevridde delen av mønsteret skulle starte rett over det første hullet i den høyrevirdde delen. Med det første hullet tenkte jeg da det første jeg kom til da jeg strikket.  Nå ser jeg jo at det skulle være det første hullet man strikket i den høyrevridde delen av mønsteret – altså det fjerde hullet man kommer til når man starter å strikke den venstrevridde delen. Noen i det hele tatt som er med på hva jeg babler om? I så fall kjenner de sikkert mønstert… Uansett – det er kjipt!

Det jeg har strikket hittil er ikke slik Elspeth skal være, men det ser ikke så dumt ut like vel. Jeg må derfor vurdere om jeg skal gidde å rekke opp eller om jeg bare skal fortsette med «min» variant av mønsteret. Jeg er litt usikker, kjedelig å rekke opp, men på sikt enda kjedligere dersom man skulle angre i ettertid for at man ikke gjorde det. Men, det ser ikke så verst ut nå heller – så kanskje denne varianten funker den også? Jeg får sove på det…

Forøvrig – Daisy er ferdig montert, men jeg har ikke klart å ta noe godt bilde av den ennå, men det kommer…

Legg igjen en kommentar

