Mer Kureyon

   

Et skjerf til – i farge #52. Disse er så greie å strikke. Det går unna uten at man trenger å tenke. Også blir mottakerene så glade og fornøyde. Dette er strikket i perlestrikk slik som de andre, men denne gangen på langs. Jeg var litt spent på hvor langt det ville bli. Strikker man på tvers strikker man jo bare til det er langt nok. Strikker man på langs er det vanskeligere å justere etter hvert. Det var vanskelig å få inntrykk av hvor langt det var da jeg hadde det på rundpinnen. Jeg fikk tips av Karine om å legge opp 200 masker. Mitt skjerf ble likevel litt kortere enn det Karines , men det funker. Ikke noe krims krams, bølgekant, frynser el. – etter mottakers ønske.

Moro å se hvor forskjellig uttrykk Noro-garnet gir avhengig av hvor mange masker man har på omgangen. I dette tilfellet blir det jo mer striper, mens i skjerfene som strikkes på tvers kommer fargeovergangene mer til sin rett. Stilig begge deler – alt etter smak og behag og hva man ønsker. Jeg heller nok mest mot få masker på omgangen slik at man får de herlige overgangene tydelig fram.

Legg igjen en kommentar

