Helt perfekte votter!

Votter og små barn er vanskelig, i alle fall har vi hatt problemer med å finne gode, varme votter til Mathilde som sitter godt, ikke detter av, ikke er for store og ikke for små. Det er noe «feil» med hvert eneste par vi har. Men, så fant jeg ut at det kunne vært gøy å strikket blåfjellvotter. Jeg lagde jo slike luer før jul og strikker jeg votter blir det jo mer et sett. Derfor strikket jeg disse vottene. Og vips – ut av maskinen kom et helt perfekt par med votter. De satt som et skudd og er helt supre. Snøringen rundt håndleddet gjør at vottene ikke detter av. Tovede ting er det jo litt ekstra vanskelig å beregne størrelsen på, men man skal ha litt flaks innimellom… Dette paret passet nemlig i alle retninger – lengde, bredd, tommel osv (hvor mange retninger er det egentlig på en vott?). Så nå er det dette paret som gjelder. Og skal vi ut og leke i snøen har vi ett par litt store regnvotter utenpå – så slipper vi store snøklumper på ullvottene.

Siden jeg først hadde blåfjellmønsteret framme igjen ble det et par sokker også. De ble søte og gode de også. Egentlig minner de meg veldig om støvlene til Jon Blund i filmene til Tøflus. Hadde ikke han noen sko med omtrent slik fasong?

Legg igjen en kommentar

