Sokker og meg

For en tid tilbake meldte jeg meg inn i en tysk knitalong, mustersockenknitalong, hvor de strikker sokker. Virtuella er med i denne gruppa og jeg falt sånn for et av parene hun hadde strikket fra denne knitalongen og vips var jeg med jeg også. Det kan jo bli en utfordring, både i forhold til språk og generelt det å strikke sokker, men med optimistisk innstilling har det meste en tendens til å løse seg. Jeg er godt i gang – bilde kommer etter hvert.

Jeg er ingen erfaren sokkestrikkerske. Jeg har kun tre par på samvittigheten, alle små baby/barnesokker hvorav to av dem er spiralsokker uten hæl. Men jeg har skjønt prinsippet for hvordan man strikker hæl og dermed løser det meste seg av seg selv.

Mine sokker:

   
Mitt første sokkepar. Mange mente det var galskap å gå på et sånt prosjekt som sokkenybegynner, men vilje viser vei… Mitt første møte med spiralsokker da vi hadde sokke-s-lag på hobbyforum i sommer Disse spiralsokkene, kalt samesokkene her i huset, er nettopp ferdig nå på nyåret – strikket med de nye bambuspinnene.

Jeg har for sokkestrikkeanledningens skyld «investert» i mine første bambuspinner. Hvorfor har jeg ikke gjort det før? Det er jo så herlig å strikke med! Nå går det jo lekende lett å strikke med strømpepinner – før var det et herk… Det kommer å bli nedtur når jeg skal over på gamle aluminiumspinner igjen – og plast er enda verre. Det får så være, jeg ville ikke vært foruten denne erfaringen og sakte men sikkert vokser nok strikkepinnesamlingen ytterligere.

Legg igjen en kommentar

