Mer skjerf!

Ja, det har blitt noen skjerf i det siste… Disse var veldig kjappe å strikke. Garnet var herlig, Eskimo fra Garnstudio. Så mykt og varmt, ja det skal mye til å fryse med plagg av dette garnet tror jeg. Jeg lagde et par tovede tøfler av det til svigermor og de er titt og ofte i bruk. Hun fryser aldri på beina mer.

Jeg eksperimenterte litt med å lage stripemønster hvor jeg tok enkle og doble kast på pinnen. På den følgende pinnen lot jeg så være å strikke disse kastene og strikket kun de maskene som jeg strikket på den forrige pinnen også. Dermed fikk jeg slike «hullete» striper. Fargen på det blå-grønne-turkise (sjøgrønt heter det kanskje) garnet er helt fantastisk men det er vanskelig å gjengi det like bra på bilde, dessverre.

 
 

Legg igjen en kommentar

