Et kompliment?

Hva er det du strikker nå? lyder spørsmålet fra min kjære. Og før jeg rekker å svare har han alt besvart spørsmålet selv. Det ser ut som kjolen til en kjempestor dorulldokke! Vet ikke om det var et kompliment akkurat…

Ja, kjolen vokser selv om det ikke går så fort. Jeg strikker med både hvit og gyllen Rio selv om mønsteret kun sier hvit. Synes det gyllne ton-i-ton-garnet passer helt perfekt i fargen.  

Her er noen glimt:

9 kommentar to “Et kompliment?”

  1. Elisabeth Says:

    Den blir SÅ fin! Har også lyst til å strikke en slik, men min snuppe må ha minst str. 10 år.. (Sånn går det når man får barn med en lang mann :))

  2. Merete Says:

    Så utruleg fint det blir!! Ventar og gler meg til å sjå den ferdig :o)

  3. ullrosa Says:

    Kjempefint strikk! Eg lo då eg las kommentaren til mannen din – det er som eg skulle høyrt min eigen mann :-). Viss du kikkar innom til meg, ser du at eg har lånt mønster av deg. Tusen takk!!

  4. grosblog Says:

    Takk for koselige kommentarer! Ja, jeg gleder meg til å se den ferdig jeg også!

    Elisabeth: Mønsteret går opp til 10 år. Fordelen med denne kjolen er at skjørtet ikke er særlig vidt. Det betyr 276 masker pr. omgang på det videste i str. 10 år. Det klarer du nok hvis du er inspirert og liker kjolen, men så synes jeg du klaget over strikketørke her om dagen…

  5. marit in norway Says:

    Hei, kjolen blir kjempesøt!
    Jeg har nettopp strikka ei «djevellue»…kjempefint mønster-men det er jo et fryktelig navn! Tror opprinnelig den heter «Gävle-lue», og det blir jo fort til j…på norsk! Uansett så ligger det bilde inne på bloggen min:-) Ha en fin dag!

  6. Jane N Says:

    Hej Gro
    Jeg har skiftet blog. Hvis du har lyst så kig indenfor på http://www.holdmasken.blogspot.com.
    Kh Jane (før nielsenstrik)

  7. hanneb Says:

    Det ser rigtig flot ud. Hi hi, nu ved jeg ikke rigtig hvad en dorulldukke er, men det lyder ikke som om det var en heldig kompliment – de kære mænd… :)
    KH Hanne

  8. Rani Says:

    This is beautiful! . . . also, thank you for the baby hat pattern!!! This will be of much use for my sister’s first baby. Tak.

  9. Lensom Says:

    Ufattelig fint arbeide det der !! Du er altså så flink, og jeg klør i fingrene etter å starte på en sånn jeg også… er bare så mye jeg må få ferdig først *kniiis*. Det som er med småjenter, at det finnes så mye vakkert man kan lage til dem. Gleder meg til å følge med her ja. Ha en forsatt finfin juni-kveld :)

Legg igjen en kommentar

Følg

Få nye innlegg levert til din innboks.

